Az Uyumanin Ve Gece Kalkmanin Fayda Ve Faziletleri

Başta hocaefendilerimiz olmak üzere büyük zatların tasavvuf tanımları, tasavvufun inceliğine dair yazılar, vs...
Post Reply
mnctosman

Az Uyumanin Ve Gece Kalkmanin Fayda Ve Faziletleri

Post by mnctosman »

Az Uyumanin Ve Gece Kalkmanin Fayda Ve Faziletleri

Ey aziz,Ehlullah demislerdir ki;

Saadetimizin sermayesi gecedir.Gece vakti,tenhada dostla yanliz kalmak,asiklarin dert dökmesidir.Gece,ariflerin sirdasi(sir saklayicisi)dir.Gece,asiklarin derdi artar.Arifler fikrlerini tartar,kamiller icin mutlu bir zamandir.

Kalp semasina günesin inisidir.Her gece günes dogar.Fakat halk uyku denizine dalar gider.Her seherde,her murada erisilir.O vakit kör gibi uyumak gaflettir.

Seher vakti mübarek saattir.O saatte uyanik olan mutludur.Seher vaktinde asiklar uyumazlar,arifler gönülden uzaga gitmezler.Seher vaktinde rahmet kapilari aciktir.O zaman uyanik olanin ruhuna zevk,kalbine ferahlik dogar.

Az uyumak,yücelik meziyetidir.Hz Ebu Bekir (r.a.) her gece yatsi namazini bitirince ev halkiyla bir iki saat sohbet ettikten sonra onlari yatirir,kendisi kalkip abdestini tazeler,iki rekat nafile namaz kilar ve seccadesinin üzerine oturarak husu ile murakabaya dalardi.

Sabaha bir saat kalasi mübarek basini kaldirir ve bir ah cekerdi ki,o anda agzindan cikan nurun isigi Kabe duvarlarini aydinlatir ve orada bulunan saman yiginlari görünürdü.Sonra kalkip 10 rekat teheccüd namazini kilar,ev halkini uyandirir ve namazinin sünnetini kildiktan sonra sonra camiye giderlerdi.

Bir gün bir adam bir cariye almis,yatsi namazindan sonra ona,yatagi ser yatalim demis.Cariye ona Mevlan uyur mu? diye sormus.O da Mevlam hay ve kayyumdur(diri ve uyanik),ebediyyen uyumaz,demis.

Cariye ona,bu ebedi uyanik olan Mevlanin huzurunda uyumaktan haya etmez misin,deyince bu söz kalbine tesir etmis ve bu adam ömrü boyunca yataga girmemis ve az uyumak suretiyle veliler mertebesine erismis.Cünki velilige üc meziyetle girilir:

Az yemek,az uyumak,az konusmak..

Erzurumlu Ibrahim Hakki Hz.
Post Reply

Return to “Tasavvuf Yolu Nedir?”