Re: Peygamber Efendimizi Anıyor muyuz?
Posted: 10 May 2008, 18:51
gerek sümeyra hanımın sorusu grek diğer görüşlerle berbaer aslında güzel bir konu oldu derinlikli fikir alışverişleri ufuk açıcı oluyor aslında
aslında soruyu sümeyra hanımın sorduğu şekilde anlamıştım ve namazlarda ve sair ibadet ve taat dede anıyoruz ama galiba bu sorurunun cevabı bu değil daha fazlası isteniyor şeklinde bir sözüm olmuştu,sonradan fenafir resul üzerine konuşmalar oldu
namazalar dersler ,ibadetler dışında efendimizi anmamız ancak bir olay veya söz olursa efendimiz şöyle buyurmuştur veya şöyle yaparmış diye söylerken oluyor
mekana gelince bizim misafir odamızda asılı olan veda hutbesinin sonunu odaya girdikçe okurum sonundaki beni duygulandıran şahid ol ya rab ,şahid ol ya rab ,şahid ol yarab diye yani cevabım bu kadar
diğer mesele ise güzel aslında orda arkadaşlar fikir beyan ederse güzel olur
tasavvufta en yüksek mertebe fenafillahtır ,ondan önce fanafirresul geliyor yine önce fenafişşeyh geliyor
böyle değilmi
bir arkadaşımız sünneti öğrenerek fenafirresul olunur diyor
şeyhin emirlerine uyarak fenafişşeyh
Allahın emirlerine uyarakta fenafillah olacağız o zaman
bu tanımdan bu sonuç çıkar ama dinde öyle değildir
evvela Allahın emirleri ve yasakları ,farz ve haramlarına uymak ve öğrenmek
sonra rasulluhaın sünnetini öğrenmek ve tatbik
daha sonra nafile müstehab işleri yapmak
velhasıl bu tanımlarla bu kavramları açıklayamayız
kişinin gerek farzlar nafileler sünnetler ,tarikat usulünü biliyor olması olmaması onun bu makamlardan hangisinde olduğunu göstermez
hepimiz fenafişşeyhiz aslında
nerden bu gün nureddin efendimiz türkiyeye gelse ,hepimiz işi gücü bırakırız ,görmek için sesini duymak için sabaha kadar insan bir heyecanla kapısında bekler yahu ,efendimiz rahatsız edeceğiz diye huzurunda konuşmaya bile utanırız yani bu hissiyatı düşünün bu gün ihavınımız bir çoğu bunu yapar nasıl heyecan duyarız zaten bu be şekildede değilse artık birinci mertebede bile problem var demektir.
fenafirresule gelelim efendimizin emirlerinde aynı bu şevk ve heyecanı hisseden bulanda fenafirresul olmuştur
veya bir vakit namazı için nefsani şeyler için ,annemiz babamız gel çarşıya gidelim sana üst baş alacaz dese koşa koşa gideriz ,koşa koşa namaza gidiyorsan ,secdeden başını kaldırmak dahi istemiyorsan işte sende fenafillah olmuşsun demektir .buna göre artık kendimiz değerlendirelim .
ilimden ,öğrenmekten ziyade emirlere uymada ihlasın ölçüsüdür bu makamlar.ve bu makamlar tabiki aşamalıdır
burda abdüllatif kardeşin fenafirresul olmak için fenafişşeyh olmaya gerek var sözüne gelelim evet bu şekildedir .çünkü daha basit olalını yapmada gayretsiz insan daha zorunu ve veballi olanını yapamaz tabiki yine ihlas noktasında diyoruz.
çünkü farz namazı kılmazsan öbür tarafta nasıl hesabı var görürüsün ama sünnet namazı kılmazsan mesela daha hafif ,nafile namazlar daha hafif ama bunlar bir diğerinin koruyucusu nafileyi terkeden sünnetide artık koruyamaz
sünneti terkeden farzıda artık koruyamayacağı için fenafişşeyh olmadan fanafirresul olunmaz ,fenafirresul olmadan fenafillah olunmaz.
o zaman fenafirresul olmak ayrı şeydir.bu ihlas mertebelerindendir.
sünneti öğrenmek ilim tahsili ayrı şeydir .bu kadın erkek her müslümana farz olan ilimdir ,dindir .dinini öğrenmektir.
sümayra hanımın sorusu resulluhı anmak ise salavatlar namazlar dualar dışında rasullulahı andığımız özel zamanaar ve yerlermiş ,ona göre soruyu cevapladık.
aslında soruyu sümeyra hanımın sorduğu şekilde anlamıştım ve namazlarda ve sair ibadet ve taat dede anıyoruz ama galiba bu sorurunun cevabı bu değil daha fazlası isteniyor şeklinde bir sözüm olmuştu,sonradan fenafir resul üzerine konuşmalar oldu
namazalar dersler ,ibadetler dışında efendimizi anmamız ancak bir olay veya söz olursa efendimiz şöyle buyurmuştur veya şöyle yaparmış diye söylerken oluyor
mekana gelince bizim misafir odamızda asılı olan veda hutbesinin sonunu odaya girdikçe okurum sonundaki beni duygulandıran şahid ol ya rab ,şahid ol ya rab ,şahid ol yarab diye yani cevabım bu kadar
diğer mesele ise güzel aslında orda arkadaşlar fikir beyan ederse güzel olur
tasavvufta en yüksek mertebe fenafillahtır ,ondan önce fanafirresul geliyor yine önce fenafişşeyh geliyor
böyle değilmi
bir arkadaşımız sünneti öğrenerek fenafirresul olunur diyor
şeyhin emirlerine uyarak fenafişşeyh
Allahın emirlerine uyarakta fenafillah olacağız o zaman
bu tanımdan bu sonuç çıkar ama dinde öyle değildir
evvela Allahın emirleri ve yasakları ,farz ve haramlarına uymak ve öğrenmek
sonra rasulluhaın sünnetini öğrenmek ve tatbik
daha sonra nafile müstehab işleri yapmak
velhasıl bu tanımlarla bu kavramları açıklayamayız
kişinin gerek farzlar nafileler sünnetler ,tarikat usulünü biliyor olması olmaması onun bu makamlardan hangisinde olduğunu göstermez
hepimiz fenafişşeyhiz aslında
nerden bu gün nureddin efendimiz türkiyeye gelse ,hepimiz işi gücü bırakırız ,görmek için sesini duymak için sabaha kadar insan bir heyecanla kapısında bekler yahu ,efendimiz rahatsız edeceğiz diye huzurunda konuşmaya bile utanırız yani bu hissiyatı düşünün bu gün ihavınımız bir çoğu bunu yapar nasıl heyecan duyarız zaten bu be şekildede değilse artık birinci mertebede bile problem var demektir.
fenafirresule gelelim efendimizin emirlerinde aynı bu şevk ve heyecanı hisseden bulanda fenafirresul olmuştur
veya bir vakit namazı için nefsani şeyler için ,annemiz babamız gel çarşıya gidelim sana üst baş alacaz dese koşa koşa gideriz ,koşa koşa namaza gidiyorsan ,secdeden başını kaldırmak dahi istemiyorsan işte sende fenafillah olmuşsun demektir .buna göre artık kendimiz değerlendirelim .
ilimden ,öğrenmekten ziyade emirlere uymada ihlasın ölçüsüdür bu makamlar.ve bu makamlar tabiki aşamalıdır
burda abdüllatif kardeşin fenafirresul olmak için fenafişşeyh olmaya gerek var sözüne gelelim evet bu şekildedir .çünkü daha basit olalını yapmada gayretsiz insan daha zorunu ve veballi olanını yapamaz tabiki yine ihlas noktasında diyoruz.
çünkü farz namazı kılmazsan öbür tarafta nasıl hesabı var görürüsün ama sünnet namazı kılmazsan mesela daha hafif ,nafile namazlar daha hafif ama bunlar bir diğerinin koruyucusu nafileyi terkeden sünnetide artık koruyamaz
sünneti terkeden farzıda artık koruyamayacağı için fenafişşeyh olmadan fanafirresul olunmaz ,fenafirresul olmadan fenafillah olunmaz.
o zaman fenafirresul olmak ayrı şeydir.bu ihlas mertebelerindendir.
sünneti öğrenmek ilim tahsili ayrı şeydir .bu kadın erkek her müslümana farz olan ilimdir ,dindir .dinini öğrenmektir.
sümayra hanımın sorusu resulluhı anmak ise salavatlar namazlar dualar dışında rasullulahı andığımız özel zamanaar ve yerlermiş ,ona göre soruyu cevapladık.