Page 3 of 4

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 00:59
by Halil Necati
Abdüllatif wrote:Yanlış anlaşılan bir nokta var bence. Renkli giyinilmemeli derken millet renksizliği yani siyah/beyazı anlıyor herhalde.
Renkli giyinmekten asıl maksat: Cıvıl cıvıl, bıcır bıcır, kıpır kıpır giyinmektir... Bu türlü renkli giyinilmemeli diyoruz. Yoksa kadın illaki renkleri kullanacak... :?
Buradaki mesele bu değil, Muhterem Annemizin nasıl giyindiği..

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 01:02
by Abdüllatif
Halil Necati wrote:Buradaki mesele bu değil, Muhterem Annemizin nasıl giyindiği..
Renk denmişken, genel olarak renklerden bahsetmiştim! Affola Necati Bey!

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 01:07
by Halil Necati
Bu kadar da olmaz kalkıp Muhterem annemizi dillerine doluyorlar!..

Hem bir şey demiyormuş, hem yorum yapmıyormuş; o zaman ne hakla yazıyorsun bunu!..

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 09:22
by dergah
esselamu aleyk.

MEHMET EMİN bey kardeşim.o yazdığın muhterem anneyle alakalı yazıyı niye yazdın?senin amacın ne?milletin dinden çıkmasını mı arzu ediyorsun? Bu forum da yazdığın her kelimenin ne kadar büyük anlam ifade ettiğini nasıl olurda idrak edemezsin?
kaldı ki daha dün gece saat 22:00 sularında muhterem annenin iltifatına uğramış, taa 12 yaşından 42 yaşına kadar onunla sair zamanlarda beraber olmuş bir kişiden söylediğiniz sözlerin doğruluğunu araştırdık ve söylediğiniz sözlerle hakikatın bir olmadığını tesbit eyledik.
bu yazı yazılır mı kardeşim?ne kadar yanlış anlaşılacağını düşünmediniz mi?

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 11:51
by mehmetemin
hasbinallah

inanızki muhterem annemize falan iftira etmiş değilim.renk mevzusunda olan birşeyi dedim.

özür dilerim,

yanlış anlaşılmaya müsait olanı aile içinde kullanılan kelimelerin açıkça yazılması olabilir.kendi paspal giyinen birisi ,muhterem annemizi övemek maksadıyla dediği bir söz burda yanlış anlaşılmıştır.

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 17:54
by Abdüllatif
Vurmayın artık, adam öldü!

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 19:51
by mahinur
Abdüllatif wrote:Vurmayın artık, adam öldü!
:) :x

İnsaf ya Hu!!

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 02 Jul 2008, 20:04
by mehmetemin
bu konuda vurmada haklısınız :) ,vurun siz düşündükçe zaten ,başka bir konuyla başka bir konuyu bağlayıp saçmaladığım için haklısınız.

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 25 Nov 2008, 14:04
by Zeyneb Büşra
Ben haftalardır bu foruma giriyorum, çıkıyorum bu kadar iletiyi içine alan bir konuyu neden görememişim çok ama çok şaşırdım doğrusu. Hayırlısı olsun. Dikkatimi çekti yazılar.

Muhterem validemiz çarşaf giymiyordu. Kendine özel bir tasarımı vardı. Görenler bilir. Çarşaf çok da abartılacak en güzel örtü biçiimi demek uygun değil. Nitekim hocamız bunu belirtiyor. Muhterem valideimizn tasarımını kısmen anlatmaya çalışacağım. Pardesüye benzeyeyn bir kıyafetti. Özel dikilmişti. Büyük daire şeklinde bir kumaşın ortası açılmış oradan boyun geçirilmiş ve ellerin geçebileceği bölümler oluşturulmuştu. Çok ama çok güzel bir örtü şekliydi. Kendisi üzerine gayet büyük, mazbut renklerde bir eşarp takmıştı. Çarşaftan çok daha güzeldi. Dikkati çekmiyor, göze itici gelmiyordu.

Yazılarda dergah söylemiş. Bizler aslında neyin doğru neyin yanlış olduğunu biliyoruz ama nefsimize uyuyoruz. Pantolun giyenler otobüslere inip binmeyi sebep gösteriyor her fırsatta. Hocamızı iyi anlamak lazım. Hocamız sana tunik altına ya da bacağın belli olacak şekilde giy dememiş pantolunu. Madem o kadar takvasın eteğin altına giy pantolonu. Hoş durmuyor değil mi? Kaç kişiye söyledim bu cevabı verdiler.

Tesettür kavramını algılarken çok ciddi sorunlar var günümüzde. Eşarbı çoğu kişi pardesünün altına veriyor açıkça ayet olmasına rağmen. Rabbim nefisimize uydurmasın. Sorun burada.

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 25 Nov 2008, 23:27
by Nakşibendî
Kurumların hata yapmamalı. Ama yapıyorlarsa bu hatanın mübah olduğu anlamına gelmez.

Verdiğiniz link silinmiştir.

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 25 Nov 2008, 23:56
by Zeyneb Büşra
Şimdi verieln bu linki desteklerken ben açıkçası acaba Muhterem validemizin böyle herkesin görebileceği bir şekilde konulması uygun olur mu diye aklıma gelmedi değil. Nitekim direk fotoğrafı koyma noktasında umeyme de çekinmiş sanırım. Diğer bir yandan şu aklıma geldi. noktanoktanokta.com umuma açık bir yere herkesin görebileceği şekilde bu fotoğrafı koymuş. Sakınca görmemişler madem, biz de linki verebiliriz gibi bir düşünce geçti aklımdan. Zira bu cemaatin resmi sitesi.

Diğer yandan şimdi yönetim uyarınca ne kadar yanlış düşündüğümü anladım, katılıyorum, kurumların hata yapmaması gerekir.

Re: Kılık - Kıyafet İskenderpaşa

Posted: 26 Nov 2008, 01:15
by Ya HUU
O resmin kasıtlı olarak yayınlanmış olduğuna, oraya konduğuna inanıyorum:Neden?
Herkes aynı ortamlarda yetişmiş, aynı mesleğe, aynı donanıma sahip değil. Bu şekilde merakı olanların, ihtilaf içinde kalanların şüpheleri gitsin vs. diye. Birçok kişi takvalı diye çarşaf giyiyor. Alternatif ne gibi şeyler var bilmiyor; işte bak bundan var, bu daha hoş, iyi gibicesine anlaşılsın diye...

Yanlış bir davranış olduğu kanısında değilim. Zira bizlerden önce, siteye neyin koyulup koyulmayacağı, özellikle fotoğraflar bölümündeki resimlerin rasgeleden ziyade bizzat seçildiğini, ve hatta bazıları için izin alındığını düşünüyorum. Yine bizlerden önce Hocamızın siteye bakmamış olacağına pek ihtimal vermiyorum. Kaldı ki orası cemaatin resmi sitesi...

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 26 Nov 2008, 02:42
by Yılmaz Haksöyler
İşte yine kalıplaşmış düşüncelerden biri..

Biz burada haram helal diyoruz, siz ne diyorsunuz!
Bir şey haramsa haramdır. Bunu şeyh efendi bile helal kılamaz. Bazı kurumların hatasını şeyh efendiye yıkmayın!

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 26 Nov 2008, 03:48
by Ya HUU
Bu cümleler mantıksız. Neden?
Bir kere ben hatanın varlığını kabul etmiyorum ki. Sizin ifadenize göre ben hatayı(suçu!) kabul etmişim, bide şeyh suçlu(!) demişim havasında söylüyorsunuz...

Re: Kılık - Kıyafet

Posted: 26 Nov 2008, 11:38
by Yılmaz Haksöyler
koyundanyavasgerek wrote:Bu cümleler mantıksız. Neden?
Bir kere ben hatanın varlığını kabul etmiyorum ki. Sizin ifadenize göre ben hatayı(suçu!) kabul etmişim, bide şeyh suçlu(!) demişim havasında söylüyorsunuz...
Kimin cümlelerinin mantıksız olduğuna okuyucular gayet kolay karar verebilirler.

Mesele burada zaten, günah olan bir şeyi günah gibi görmüyorsunuz. Allah korusun, çok tehlikeli!